Oğuz Marangoz Kimdir?
Size biraz kendimden bahsetmek istedim M.S'daşlarım. Biliyorsunuz ki size hep kendi M.S hikayemi anlatıyorum ve size tavsiyeler veriyorum. Biraz da kendimden bahsetmek istedim size. Belki beni tanımak isteyebilirsiniz diye düşündüm.
Ben 1984 yılında dünyaya geldim. 3.5 yaşında okumayı kendi kendime öğrendim. Kısa bir süre sonra da yazmayı öğrendim sonrasında 4 işlem. 1.5 yaşından beri alerjik astım hastasıyım (Çok şükür şu anda durumum iyi). Biraz erken büyümek zorunda kaldım. Her şeye erken başladığım için yaşıtım çok fazla arkadaşım olmadı hep kendimden büyüklerle takılmak istedim ama onlar için fazla küçüktüm. Okul hayatını pek sevemedim bana çok sahte ve çocuksu geldi hep.
Okulu sevmeme durumum üniversitede değişti. Orada kendime daha yakın insanlarla tanıştım. 2005 yılında üniversite 1. sınıfta okurken yazı yazmaya başladım. Aradan 3 ay kadar geçtikten sonra M.S tanısını aldım. Sonrasını biliyorsunuzdur zaten büyük bir hayal kırıklığı, parçalanmışlık hissi ve anlatamamanın getirdiği o büyük yük.
Üniversiteyi bütün zorluklara rağmen derece ile bitirdim ve onur belgesi aldım. Üniversite hayatım biraz yoğun geçti hem dersler hem de kulüp aktiviteleri derken büyük bir koşuşturmacanın içindeydim. Elbette bu dönem yazıya tutunduğum ve kendimi anlatmaya çalıştığım bir dönem oldu benim için.
Ayrıca kendimi içine düştüğüm psikolojik bataklıktan kurtarmak için psikoloji okumaya başladım. Her fırsatta psikoloji kitapları okuyordum. Eğer kendi psikolojimi düzeltmek istiyorsam önce neyim olduğunu öğrenmem gerekiyordu benim. Mücadele etmeyi seven bir insanım ben ve işin komik tarafı kendimle mücadele etmem gerektiğiydi.
Koriton Şişelerinden M.S Güncesinin Doğuşuna
Üniversiteden sonra yazmaya devam ettim. Kendimi psikolojimi düzeltmeye devam ettim. Artık nasıl bir bozduysam onu bir türlü toparlayamıyordum. Bu dönemde bir gün hastanede o zamanki M.S atağı için son kortizonumu almış eve dönerken insanlar beni neden anlamıyor diye düşünüyordum. Hata bendeydi evet, yeteri kadar kendimi anlatmıyordum ve kendimi anlatmak için M.S güncemi açmaya karar verdim. Eve geçtiğim zaman hemen bloğu açtığımı hatırlıyorum.
Yaşadıklarımı anlatmak gerçekten çok zordu inanın ama dayandım. Bir taraftan da siz değerli M.S'li kardeşlerim için bir rehber hazırlıyordum. İkinci amacım size yardımcı olmaktı. Her ne kadar ilk amacım kendimi toparlamak olsa da bir süre sonra sizlere yardımcı olabilmek ana amacım haline geldi.
Bugün Neredeyim?
Şu anda çalışmaya devam ediyorum. Yaşamaya devam ediyorum hala bir yerden bir yere koşturuyorum (artık çok fazla koşamasam da) devam ediyorum. M.S güncemi yazmaya devam ediyorum. Roman ve şiirler yazmaya devam ediyorum. Yazmak beni ayakta tutuyor. Arada fotoğraf çekiyorum, müzik dinliyorum, film ve dizi izliyorum. Boş zamanım kalırsa (pek zor oluyor doğrusu) durup hayatı seyrediyorum.
Daha sakin bir hayatım var artık. Mümkün olduğu kadar kendimi stresten sıkıntıdan korumaya çalışıyorum. An'da kalmaya çalıştığını söyleyebilirim. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar dostlar başka merak ettikleriniz varsa istediğiniz zaman sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder